Treintje in, treintje uit

Trein

Treintje


Vandaag was ik on the road. The RAILroad welteverstaan. Ik had nl. enige tijd geleden een mooie bachelorscriptie gelezen over het gebruik van social media in het onderwijs, van een studente van de Universiteit van Tilburg. Daar wilde ik graag meer over weten en de studente had me doorverzezen naar haar scriptiebegeleider. Op zijn beurt wilde hij wel een aantal mensen die met social media in het onderwijs van de UvT bezig zijn bij elkaar halen. Zodat mijn bezoek nog wat waardevoller zou worden (en zij elkaar ook eens zouden ontmoeten 😉 ).

Nu is Tilburg een fijne stad, ik ben onder de rook daarvan opgegroeid, maar vanuit Groningen niet bepaald naast de deur. Dat werd dus treinen. En niet zomaar even. Ik trein wel vaker, maar dan ben ik met één overstap meestal wel op de plaats van besteming. Nu moest ik op de heenreis al drie keer overstappen.

Na mijn bezoek aan de UvT reisde ik nog door naar Oisterwijk, waar mijn familie woont. Als je toch in de buurt bent… Eten bij mij moeder en koffie bij mijn zus. Daarna weer met drie overstappen naar huis.

Al met al zat ik vandaag meer dan een hele wekdag in de trein. Een prima gelegenheid om te testen hoe goed een iPad nou eigenlijk bruikbaar is als laptoovervanger.

Nou, dat ging prima. Alle mail verwerkt, een zeer interssant onderzoek naar de relatie tussen twittermood en beursnotering gelezen (gaan jullie nog meer van horen!) en erop gereageerd, ontdekt dat tethering via mijn gemodde Android niet werkt, maar via WM 6.5 wel. De dualboot mag blijven. Vier nieuwe LinkedIn en twittercontacten toegevoegd. GTD in Evernote opgezet (Evernote accepteert eindelijk alle documentformaten in de gratis versie en dat had ik nodig voor mijn GTD systeem) en als klap op de vuurpijl deze blogpost geschreven.

Een nuttig dagje treinen en mijn MacBook Pro mag voortaan thuisblijven bij dit soort reisjes. Veel te zwaar.

Geplaatst op 12 september 2011, in Edublog, Online. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

