Three Principles

Sydney Banks

Sydney Banks

Zoals elke dag was ik vanochtend erg benieuwd welke blogpost ik vandaag weer zou gaan schrijven voor Dream Matters. En zoals (bijna) elke dag, dee er zich ook vandaag iets voor waarover ik wat wil schrijven.

Ik volg veel mensen en groepen online, oa. via LinkedIn. Alle e-mail updates van LinkedIn discussies belanden automatisch in een mapje “lezen”  en elke donderdag verwerk ik die mails. Vandaag zat er een vraag tussen van Geert Wemmenhove, over de Three Principles:

“Sydney Banks, een canadees heeft rond 1970 een inzicht verworven. Het is in Amerika Bekend geworden onder de naam “Three Principles” Ik ben zelf ook door deze principes geïnspireerd geraakt en zoek nu Nederlanders die het kennen en ermee werken. Laat wat van je horen.” (Kilk hier voor de LinkedIn discussie)

Ik kende het werk van Sydney Banks nog niet, maar werd wel erg nieuwsgierig. Online is er best veel te vinden. Uit wat ik daar vanochtend van heb kunnen lezen en bekijken vond ik onderstaand filmpje als inleiding op de Three Principles het mooist en duidelijkst. Behalve dat filmpje vind je op YouTube nog veel meer materiaal, en bv ook hier: http://www.sydneybanks.org/VideoPlayer.html

Ik ben erg benieuwd naar ander materiaal over de Three Principles en ik hoop dat jullie me willen helpen om dat te vinden. Als je dus ook gegrepen bent door Sydney Banks, laat hieronder dan asjeblieft een reactie achter.

Geplaatst op 14 juli 2011, in Inspiratie. Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Good tips 4 all counsellors and coaches. Mind, Consciousness & Thought by Sidney Banks Thanks to @ErwindeBeer

  2. Good tips 4 all counsellors and coaches. Mind, Consciousness & Thought by Sidney Banks Thanks to @EddeBu & A Good morning 2 u 2

    • Hi Jolanda, voor jou ook een goede morgen. Bedankt vor je reactie. Heb je misschien wat meer informatie voor me over Mind, Consciousness & Thought? Waar kan ik het beste beginnen om de three principles te gaan verkennen?

Geef een reactie

