Neem eens wat tijd voor jezelf!

Tijd voor jezelf

Even tijd voor jezelf

Door de drukte van alledag nemen veel mensen niet voldoende tijd om tot zichzelf te komen. En dat terwijl het je juist zoveel rustiger en sterker maakt in die alledaagse drukte. Iedereen heeft het nodig.

Jij bent de belangrijkste persoon in je eigen leven, zelfs als dat niet zo voelt. Je moet voor jezelf zorgen, jezelf in leven houden en zorgen dat aan je behoeften voldaan wordt. Pas als jij goed in je vel zit kun je er zijn voor anderen. Door af en toe stil te staan bij jezelf zorg je dat je lekker in je vel blijft zitten.

Je weet waarschijnlijk wel dat je wat tijd voor jezelf nodig hebt iedere week. Het is alleen vaak lastig om deze tijd te vinden, helemaal als je een drukke baan en/of kinderen hebt.

Daarom plan ik elke maandagochtend naast mijn werk- en privéactiviteiten voor de komende week in mijn agenda ook wat tijd voor mezelf in. Omdat het niet altijd eenvoudig is om op maandagochtend al te bedenken wat ik in die tijd-voor-mezelf wil gaan doen, maak ik gebruik van het volgende lijstje.

– Maak een wandeling
– Mediteer 10 minuten.
– Geniet van de zon.
– Verwen jezelf met iets dat je graag wilt doen of hebben.
– Koop iets leuks of pak een terrasje.
– Koop een boek over een onderwerp waar meer over wilt weten en lees het.
– Let deze week op je lichaam. Beweeg gezond en let op je voeding.
– Voer een ‘Wat Staat Mijn Geluk In De Weg’ mindmap uit.
– Pak een terrasje.
– Neem een lekkere lunch.
– Ga naar de bibliotheek.

Als mijn agenda dan piept “Tijd voor jezelf” kan ik eenvoudig één van die dingen kiezen, of wat anders als ik daar op dat moment meer zin in heb 😉

Neem jij ook iedere week tijd om op de één of andere manier in jezelf te investeren? Dat zal je goed doen!

Geplaatst op 4 juli 2011, in Inspiratie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

