Prezi, de PowerPoint killer

Een deel van mijn droom realiseer ik als adviseur ICT en Onderwijs op de Hanzehogeschool Groningen. Daarom schrijf ik ook daarover op Dream Matters. Op Erwin’s Edublog kun je ook oudere blogposts vinden over wat ik doe op en voor de Hanzehogeschool.


Prezi

Prezi, de PowerPoint killer

Al weer een tijdje gelden ontdekte ik Prezi. Ik zag het denk ik voor het eerst bij een TeachMeet, of misschien bij een ander netwerk event met inspirerende sprekers. Hoe dan ook, ik vond het geweldig en begon er al snel mee te spelen.

Prezi is een tool om online presentaties te maken en te geven. Tijdens de presentatie zoom je met Prezi in op details en weer uit om het grote geheel te laten zien. Met Prezi ben je eindelijk verlost van de saaie opvolgende Powerpoint dia’s. Prezi ziet er grafisch erg mooi uit, en uiteraard kun je in een Prezi ook hyperlinks, afbeeldingen en video’s toevoegen. Direct vanaf het internet (YouTube, Google afbeeldingen) of via bestanden uit je computergeheugen

Nou lijkt het maken van een Prezi best gemakkelijk, maar zoals alle nieuwe tools is er een leercurve. De leercurve van Prezi kent twee of drie hobbels. Dat is vast de reden dat ik afgelopen december gebeld werd door een collega van onze dienst P&O met de vraag of ik ook een workshop Prezi kon verzorgen voor een aantal van haar directe collega’s.

Dat deed ik natuurlijk graag, en die workshop bleek in de Hanzehogeschool een groot succes. Na de eerste uitvoering hebben we hem in ons interne scholingsaabod gezet en de vraag was bijna meteen overweldigend. Binnen een paar dagen hadden we zóveel aanvragen dat we moesten besluiten om tot aan de zomervakantie de inschrijving te sluiten. Anders zou ik niet meer aan mijn andere werk op de hanzehogeschool toekomen.

Dit vind ik een heel mooi voorbeeld van totaal onverwacht gewoon een enorm succes boeken. Een prachtige illustratie van de werking van The Law of Attraction en hoe ik mijn droom realiseer via de Weg van de Minste Weerstand 🙂

In de workshop leer ik mijn collega’s hands-on wat je zoal met Prezi kunt doen en alle technieken die nodig zijn om een goede prezi te maken. In één ochtend of middag hebben ze de basisprincipes helemaal onder de knie, en alle hobbels in de leercurve genomen. Iedreen heeft aan het eind van die workshop een eerste hele leuke eerste prezi gemaakt.

Uiteraard gebruik ik bij die workshop een prezi om Prezi mee uit te leggen. Wil jij ook leren werken met prezi, neem dan contact met me op.

Geplaatst op 24 juni 2011, in Edublog. Markeer de permalink als favoriet. 1 reactie.

Geef een reactie

