Ik heb per ongeluk een boek geschreven

schrijver

Per ongeluk schrijver geworden

De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest om mijn website www.dreamsmatter.nl opnieuw vorm te geven en te structureren in WordPress. Dat is aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Op https://dreammatters.wordpress.com kun je alvast een kijkje nemen.

Tijdens dat werk bedacht ik dat ik eigenlijk ook wel een boek zou willen schrijven over het realiseren van je droom via de Weg van de Minste Weerstand. Als proef heb ik toen gisteravond de teksten die op mijn nieuwe site staan maar eens gedownload en in één Word document gezet.

Tot mijn stomme verbazing had ik toen ineens een manuscript van bijna 50 pagina’s A4. Dat is dus gewoon een compleet boek! 🙂 Nou ja, het is natuurlijk nog niet helemaal klaar. Ik ga er nog een inleiding bij schrijven en een samenvatting voor op de achterkant. Een inhoudsopgave is ook wel handig en waarschijnlijk moeten er nog wat geschrapt (“Schrijven is schrappen” – Herman Finkers) en wat verbindende tekstjes geschreven worden.

Kan ik ondertussen mooi bedenken hoe ik het op de markt ga brengen. ‘Gewoon’ zelf, als e-boek via een website? Of toch maar op zoek naar een uitgever? Wat vinden jullie?

Geplaatst op 17 juni 2011, in Efficiëntie, Weg van de Minste Weerstand. Markeer de permalink als favoriet. 2 reacties.

  1. “Schrijven is schrappen” komt oorspronkelijk van Godfried Bomans…

    Grappig om op deze manier te zien dat je al een hoop geschreven hebt, het bloed kruipt blijkbaar toch waar het niet gaan kan!

  2. Hi Nicole,

    Leuk dat je m’n blog volgt.
    Ja, het lijkt erop dat ik toch nog in de voetsporen van m’n vader ga treden. Maar ik me nog niet direct zoals hij, elke dag na de afwas van 7 tot 8 achter de schrijfmachine, zitten 😉

Geef een reactie

