Waar ben jij goed in?

Een paar dagen gelden postte Brigitte van Tuijl op haar blog een berichtje waarin ze mensen oproept om hun talenten zichtbaar te maken. Als je het nog niet gezien hebt, kun je het hier lezen. Daar moest ik natuurlijk op reageren. Die reactie post ik ook maar op mijn eigen blog. Je talent zichtbaar maken is volgens mij namelijk dé manier om je droom te realiseren. En het is de Weg van de Minste Weerstand, want het levert je energie op. Mij wel in ieder geval.

Afijn, hier dus mijn reactie op de blogpost “Kijk es wat ik kan! :)” van Brigitte.

Een aantal dngen waar ik goed in ben weet ik al jaren, maar de laatste tijd zijn er wat nieuwe dingen bij gekomen. Fijn dat mensen mij vertellen waar ik goed in ben, want Het zijn bij mij bijna altijd dingen die ik van mezelf heel gewoon vind. Dat zien anderen dus anders. Daarom heb ik een mentaal gouden kistje, waar ik complimentjes in bewaar.

Mijn lijstje:

  • Ik kan goed schrijven, beleidsstukken én begrijpbare teksten 😉
  • Ik vind het leuk om evenementen te organiseren en vooral om daarbij op de achtergrond ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt.
  • Ik geef mensen energie, door direct contact maar ook via e-mail coaching.
  • Ik ben innovatief en vind het leuk om nieuwe dingen te ontdekken. Dat daarbij 80% afvalt vind ik niet erg, dat is nou juist het kenmerk van innoveren.
  • Ik ben creatief in het vinden van oplossingen en out-of-the-box aanpak, en kan voor elke oplossing wel een probleem vinden 😉
  • Ik kan goed lesgeven en nieuw onderwijs / nieuwe workshops ontwikkelen.
  • Ik ben erg goed in slimmer werken en lifehacken. Effectiviteit combineren met efficiëntie.
  • Ik ben niet bescheiden, dat vind ik ook erg goed van mezelf 😀

Daar laat ik het maar even bij.

Nog even speciale aandacht voor het zinnetje “Het zijn bij mij bijna altijd dingen die ik van mezelf heel gewoon vind.” Ik denk dat je grootste talenten precies díe dingen zijn die je bij jezelf heel gewoon vindt. Ik ben erg benieuwd wat jij van jezelf heel gewoon vindt, en wat anderen daar dan weer van denken. Reacties welkom!

Geplaatst op 16 juni 2011, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

