Delicious stopt, dit zijn de alternatieven

Gisteravond pikte ik via een twittergesprekje tussen Erwin Blom en Danny Verhoeven op dat Yahoo waarschijnlijk stopt met Delicious.
Omdat ik mijn 591 bookmarks die ik daar heb staan niet graag kwijtraak ging ik direct op zoek naar een alternatief. Evernote leek me het meest voor de hand liggend, maar hoe krijg je je bookmarks uit Delicious eenvoudig naar Evernote? Natuurlijk vroeg ik dat via twitter. Vandaag kreeg ik drie antwoorden, één over Evernote en twee alternatieven: Diigo en Licorize.

Overigens kun je natuurlijk ook je Delicious bookmarks in je browser importeren of in Spabba, een dienst waarover TechCrunch vandaag schrijft. In dat artikel vind je nog meer alternatieven.

Bookmarks vanuit Delicious overzetten naar Evernote kan (thnx, Henk Schuiteman), maar de tags komen dan niet mee en je krijgt één grote note in Evernote met alle bookmarks. Niet zo handig lijkt me. Van Jaap Walhout kreeg ik Diigo aangereikt. Daar worden bij het importeren uit Delicious de tags wèl meegenomen. Ik stond al bijna op het punt om een Diigo account aan te maken toen @robicch me vertelde dat “http://licorize.com is easier” en ook hoe je daar dan je Delicious bookmarks importeert.

Toen ik Licorize opende, bleek dat die service nog veel meer integreert dan alleen bookmarks van Delicious. Status updates (“and more”) van Twitter, LinkedIn, DropBox, Apture, Evernote, Facebook, Google Mail en elke RSS feed kun je kennelijk in Licorize laten landen. Daarmee lijkt Licorize mij de winnaar.

Edit: deze zeer uitgebreide lijst met voors en tegens van de verschillende alternatieven vond ik nog op Google docs. Het document opende met de mededeling “This doc is read-only because there are too many people editing right now”. Da’s mooi 😉

Geplaatst op 17 december 2010, in Efficiëntie, Online. Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Erwin,

    Diigo komt met een hoop extra toeters en bellen, waarbij Pinboard (niet door jou genoemd maar wel in het artikel van TechCrunch) het dichtst bij de Delicious komt.

    Iedereen een zoekende naar alternatieven en kiest naar zijn eigen smaak.

    Corné

  2. Joey den Braven

    Ik zou zeggen, geef Historious een poging. Flinke tijd geleden gevonden, zat daarvoor ook bij Delicious. Toen ik Historious tegenkwam was ik verkocht, zoveel simpeler en je kan alle tags zoveel beter terugvinden.

Geef een reactie

