Kermisdagen

Ik heb het druk. Voor de Hanzehogeschool heb ik vandaag, samen met vijf partnerhogescholen en één ROC, een projectaanvraag voor SURFfoundation afgerond en ben ik bezig met de voorbereiding van het congres “Innovatie en Inspiratie”. Voor Dreams Matter ben ik gevraagd om voor “Mediawijs*Kent u het al? Bent u het al?” een workshop Social Media in de Klas te geven en voor Delta Kappa Gamma een workshop Omdenken. Verder sta ik morgen en overmorgen met twéé stands op de Noorderlinkdagen: vanuit de Hanzehogeschool beman ik de stand voor ProjectLink en voor Dreams Matter een plek waar mensen van mij advies krijgen over hun LinkedIn profiel en het ter plekke kunnen professionaliseren.

Ook werd mij gevraagd om in mijn blogrol een link te plaatsen naar Toomas.be, omdat ik mijn blogpost over The Deeper Secret had ingestuurd voor zijn Blogkermis Persoonlijke Groei. Het is geplaatst, dus bij deze de link. Daarbij houd ik natuurlijk ook nog gewoon mijn mailbox leeg, mijn RSS lezer bij, help ik mijn beide dochters met hun huiswerk en mijn echtgenote bij het huishouden. Ga ik naar mijn schoonouders, een verjaardagsfeestje van een vriend, de informatieavonden van de beide scholen en met het gezin naar de film.

Het zijn dus echte kermisdagen voor mij. Mijn activiteiten buitelen over elkaar heen, halen elkaar in of draaien vrolijke rondjes om elkaar heen. Gelukkig heb ik een systeem om al mijn activiteiten en todo’s overzichtelijk te houden en daar heb ik de afgelopen weken ruim de vruchten van geplukt. Zo kon ik eindelijk mijn efficiëntie eens meetbaar maken. Voor die projectaanvraag zou ik volgens mensen met veel ervaring wel zo’n 200 uur schrijftijd nodig hebben. “En dan komt daar nog al het geregel en georganiseer bij”. Ik heb het afgerond in nog geen 50 uur, inclusief al het geregel en georganiseer. Dat is dus maar liefst 75% efficiencywinst!

A dreams comes true? Ja, want ik vind het geweldig leuk om al deze activiteiten te mogen doen. Het levert me energie, en dat merk ik aan de flow waarin ik nu al een paar weken zit. Over flow kwam ik deze week deze blogpost van Erik van der Wal tegen, waar het verschijnsel heel duidelijk wordt uitgelegd. Het komt erg overeen met wat ik de “Weg van de Minste Weerstand” noem: je uitdagingen zó afstemmen op je vaardigheden dat je jezelf niet overvraagt maar ook niet onderbelast. Daardoor blijf je lekker tussen routine en spanning inzitten, precies in het gebied waar je het beste presteert. Dat is ook het gebied waar je het snelste groeit, zodat je vaardigheden toenemen en je steeds grotere uitdagingen aankunt.

Gezien alle activiteiten zal ik voorlopig geen enkele moetie hebben om in die flow te blijven, en het gaat vast weer een aantal leuke onderwerpen voor toekomstige blogposts opleveren. Stay tuned!

Geplaatst op 15 september 2010, in Effectiviteit. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

