Mijn andere blog

Naast Dream Matters heb ik nog een andere blog: Erwin’s Edublog. Voor ik met Dream Matters begon heb ik daar een aantal post geschreven die ook gaan over Dromen Dingen Doen. Hieronder een overzicht met een korte samenvatting en linkjes naar die posts:

Netwerken: Sinds ongeveer een jaar ben ik gegrepen door een inspirerende activiteit: netwerken. Daarmee heb ik inmiddels zelfs de voorzitter van ons CvB bereikt…

Twitteren voor netwerkonderhoud: Afgelopen zomer ontdekte ik twitter en inmiddels gebruik ik het als mijn belangrijkste instrument voor de drie O’s van netwerken, Opbouwen, Onderhouden en Oogsten…

Getting feeds done: Soms verwaarloos ik mijn feedreader te lang, en dan heb je ineens honderden ongelezen feeds. Hoe kom je daar nou snel doorheen? Je kunt natuurlijk op “mark all read” klikken, maar dat geeft toch een onbevredigend gevoel. Afgelopen weekend ontdekte ik een mooie tussenweg. Ik besloot mijn feeds eens mobiel te lezen en dat ging snel! …

Big Five for Life: Stel je eens voor dat er aan het eind van je leven een museum voor je wordt opgericht. Een museum waarin alles wat je in je leven gedaan hebt te zien is. Een museum vol zalen, één zaal voor elke dag van je leven. Zal dat dan een interessant museum zijn, dat veel publiek trekt? Of zal het een saai museum worden, waarin in elke zaal ongeveer hetzelfde te zien is? …

Wederdienst 2.0: “Tijd voor de tuin” twitterde ik vanmiddag vrolijk. Maar eigenlijk heb ik gewoon een bloedhekel aan tuinieren. Toch levert zo’n middagje onkruid vangen en ploeteren in de zon nog wel eens wat op. In dit geval een misschien wel briljant idee…

Zelf een ringtone maken: Daarnet heb ik voor de eerste keer zelf een ringtone gemaakt, van het winnende Songfestivalliedje Fairytale. En dat is eigenlijk best eenvoudig. Hieronder het stappenplan…

The Deeper Secret: Eigenwaarde en zelfovertuiging zijn wat mij betreft de kernwoorden waarmee Annemarie Postma in haar boek “The Deeper Secret” beschrijft waarom “The Secret” (“je kunt alles bereiken wat je wilt bereiken door het zetten van een intentie en visualisatie”) niet voor iedereen werkt…

Gelezen””Dromen worden werkelijkheid” van G.L.A. Vrijdag: Over het realiseren van dromen zijn veel boeken geschreven. De meeste zijn dik en er staan uitgebreide stappenplannen in beschreven. In zijn schrijversdebuut ‘Dromen worden werkelijkheid’ kiest Guido Vrijdag een andere aanpak…

Vanaf nu ga ik Erwin’s Edublog vooral gebruiken voor posts over educatieve zaken waar ik vanuit mijn werk bij de Hanzehogeschool mee in aanraking kom. Voor Dromen Dingen en andere zaken die te maken hebben met Dreams Matter blijf ik deze blog gebruiken.

Geplaatst op 25 augustus 2010, in Effectiviteit, Efficiëntie, Netwerken. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

