Boeken kaften

Gistermiddag kreeg ik een telefonische noodoproep van mijn oudste dochter: “Pap, kun je me vanavond helpen met boeken kaften? Ik kan het niet en mama ziet het ook niet meer zitten. Ze deed 1,5 uur over 3 boeken.” Nou was boeken kaften vroeger niet bepaald mijn favoriete bezigheid maar natuurlijk gun ik mijn dochter een glanzende start van haar middelbareschoolcarrière, met strak gekafte boeken.

Na twee opstartpogingen – éénmaal een te kleine kaft en éénmaal een te losse en vervolgens te strakke kaft – had ik de slag te pakken en begon ik het kaften zowaar leuk te vinden! Na afloop vroeg ik me af wat er veranderd was ten opzichte van vroeger. Zelf kwam ik er niet uit, dus al ervaren netwerker stelde ik die vraag toen via twitter aan mijn netwerk: “Met Evelien boeken gekaft. Ik kan het nog! Waarom had ik daar vroeger toch zo’n hekel aan?

Al snel kreeg ik een antwoord van mijn nicht @ndebeer, die net als ik ook veel interesse heeft in persoonlijke ontwikkeling: “omdat het vroeger moest, en nu mag je het iemand anders leren“. Ja, dat was het: nu mag ik het aan iemand anders leren en dat klopt precies met mijn Reden van Bestaan (RvB)To help people understand how it is done‘. Onbewust had ik een vervelende klus aan mijn RvB gekoppeld, waardoor ik er een nieuwe betekenis aan gaf. Daardoor wordt zelfs de meest vervelende taak opeens interessant en leuk.

Nu ik dat onbewuste proces ken, kan ik het ook bewust toepassen. Daardoor wordt het een stuk gemakkelijker om steeds meer dromen dingen te gaan doen. Gewoon een kwestie van alles wat nog geen dromen dingen zijn koppelen aan mijn RvB.

Als jij jouw RvB kent, kun je dat ook gaan doen. Als je je RvB nog niet kent, lees dan “Het Waarom-ben-je-hier Café” van John Strelecky, snuffel eens wat rond op deze en andere pagina’s van mijn site Dreams Matter en/of neem contact met me op. Ik help je graag om je RvB te ontdekken.

Geplaatst op 24 augustus 2010, in Effectiviteit. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

