Proeverij

Onderdeel van mijn droom is dat ik met Dreams Matter goed vindbaar ben op het internet. Hoewel dreamsmatter.nl de eerste van de 194.000.000 hits is als je Googelt op de bedrijfsnaam, is de vindbaarheid bij andere zoekwoorden nog niet optimaal. Zelf ben ik beter vindbaar: van de 100 Erwin de Beer’s op de eerste 10 pagina’s verwijst Google 90 keer naar mij. Ik vroeg me dus af hoe ik mijn site beter vindbaar kan maken.

Gelukkig kreeg ik even geleden via LinkedIn een uitnodiging voor een proeverij van iVendo. “iVendo is een onderneming gevestigd in Groningen met brede ervaring op het gebied van internet marketing in het algemeen en website conversie in het bijzonder”, zo kun je lezen op hun site.

Bij de uitnodiging voor die gratis proeverij boden ze alle deelnemers een net zo gratis analyse van de vindbaarheid van hun site aan en een analyse van hun LinkedIn profiel. Tijdens het bezoek kregen we vervolgens tal van tips om die vindbaarheid en dat profiel te verbeteren. Natuurlijk waren er ook presentaties over de trainingen die iVendo aanbiedt en er was zeer ruim de gelegenheid om te netwerken.

iVendo is daarmee een bedrijf naar mijn hart. Net als ik doe op Dreams Matter, geven ze in hun proeverijen veel kennis gratis weg, ook in de presentaties over hun trainingen. Hun klanten kunnen daarmee zelf aan de slag gaan en zullen daarna vast terugkomen voor nog meer kennis, of ze bevelen iVendo aan bij mensen in hun netwerk die ook willen weten hoe ze hun vindbaarheid op internet kunnen verbeteren (hint!).

Omdat ik iVendo hun klanten graag gun ga ik hier nu niet vertellen wat ik allemaal geleerd heb. Hoewel… een tipje van de sluier kan ik wel oplichten. Zorg voor één zoekwoord per internetpagina, dat in een tekst van 150 woorden 3 à 4 keer voor komt. Een tekst van minder dan 150 woorden vindt Google niet interessant. Voor de rest verwijs ik jullie graag naar iVendo. Op 26 mei as. organiseren ze weer een proeverij.

Nu nog hun tips gaan uitvoeren. Dat ga ik doen in de komende meivakantie, dus vanaf 17 mei is dreamsmatter.nl supervindbaar!

Geplaatst op 29 april 2010, in Online. Markeer de permalink als favoriet. 3 reacties.

  1. Hallo Erwin,

    Dank voor deze mooie woorden, hopelijk zullen meer mensen geïnspireerd raken door onze Proeverijen.
    We zijn de kennis niet kwijt maar hebben deze nu allebei 🙂
    Ik zie je de 19e Mei.

    Hartelijke groet,
    Guy Strijbosch
    iVendo – effectieve marketing

  2. Hoi Erwin, nav je tweet. Ziet er idd goed uit. Is ook mijn manier van bedrijfvoering…

    Het lijkt me leuk om eens een afspraak te maken en wat uitgebreider te zien wat jij precies doet.

    Met vriendelijke groet
    Marcel van Beetz
    Van Beetz | Vormgeving

  3. Bedankt voor deze blogpost. We hopen ook dat we nog veel ondernemers blij kunnen maken met de iVendo Proeverij.

    Arjan Vos
    directeur
    iVendo

Geef een reactie

